Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
163

Over mij

Welkom op mijn reisblog! Op deze site vind je informatie over mijn werkreis naar Kameroen. Leven in verre oorden ken ik tot nu toe alleen als backpacker. Als werknemer hoop ik met deze reis, behalve veel moois te komen halen, dit keer ook wat te kunnen brengen naar een ver land. Een hele nieuwe rol en ervaring, waar ik heel benieuwd naar ben. Op dit blog is te lezen hoe ik dit ervaar en beleef.

Over mijn reis

Als gedragskundige ga ik samen met mijn collega Nicolette (logopediste) voor 3 maanden een kindercentrum in Bamenda ondersteunen. Dit is een centrum voor verstandelijk beperkte kinderen en jongeren. Het centrum wordt financieel ondersteund door een nederlands fonds en geleid door een Ierse zuster. Voor Kameroen is het al fantastisch dat een centrum als deze bestaat. Naar westerse maatstaven kan er echter nog een hoop gebeuren om de kwaliteit te verbeteren. Eerdere inhoudelijke ondersteunende projecten waren veelal theoretisch van aard en beklijfden moeilijk in de praktijk. Meer praktische ondersteuning of zogenoemde 'coaching on the job' was de wens van het centrum voor ondersteuning in de toekomst. Van september tot december jl. is het eerste duo uit Nederland hier mee begonnen. Nicolette en ik volgen hen de komende maanden op.

Onze standplaats is Bamenda, we verblijven op het 'erf' van een Nederlander die hier al meer dan 40 jaar woont, in ons eigen huisje. Mét internet. Erg luxe! De verhalen op dit blog zullen vooral over het kindercentrum, Bamenda en het leven in en om 'ons' huis gaan, maar wellicht dat we ook nog enige toeristische backpack-uitschieters kunnen toevoegen aan ons leven hier! We zullen zien.

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: